مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

دریافت: مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

کارت امتیازی متوازندانلود مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژیسیستم همکاری در فروش فایل فایلینا


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0/93 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

مقاله کارت امتیازی متوازن ؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

1- کارت امتیازی متوازن در یک نگاه

ارزیابی و مدیریت عملکرد، منتج از برنامه های استراتژیک و برنامه های عملیاتی سازمان است. اگرچه تدوین برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی، فرایندی پیچیده و دشوار است ولی اجرای موفقیت‌آمیز آنها به مراتب دشوارتر است. سازمان های زیادی در پیاده‌سازی کامل استراتژی های خود، شکست می‌خورند. این مساله ناشی از تعریف ناقص استراتژی ها و برنامه‌های عملیاتی سازمان نیست بلکه احتمالاً به این خاطر است که چارچوب مستحکمی برای همسوسازی کارکنان و فرایندهای عملیاتی با اهداف سازمان، وجود ندارد (Creelman & Makhijani; 2008).

سازمان های امروزی به خوبی دریافته اند که 80 درصد ارزش افزایی آنها از طریق دارایی های نامشهودشان شامل سرمایه های انسانی (دانش و مهارت های کارکنان)، سرمایه های سازمانی (فرهنگ سازمان و ارزش های حاکم بر آن) و سرمایه های اطلاعاتی (منابع اطلاعاتی و داده های آماری) ایجاد می شود و دیگر نمی توانند صرفاً با اتکاء به دارایی های مشهود، ارزیابی عملکرد و در پی آن مدیریت عملکرد جامعی انجام دهند (Kaplan & Norton 2008; Kaplan & Norton 2004).

پروفسور رابرت کاپلان و دکتر دیوید نورتون با درک الزامات و نیازمندی های سازمان های نوین و برای اجرای اثربخش استراتژی و ایجاد یک سیستم جامع مدیریت و بهبود عملکرد، در سال 1992 سیستم مدیریتی نوینی را تحت عنوان کارت امتیازی متوازن، معرفی نمودند. سیستم مدیریتی کارت امتیازی متوازن، به عنوان چارچوب جامع ارزیابی عملکرد و پیشبرد استراتژی، مطرح بوده که به ایجاد توازن بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، سنجه‌های مالی و غیر مالی، عملکرد داخلی و خارجی، ذینفعان درونی و بیرونی، شاخص های هادی و تابع عملکرد، منجر می‌شود. کارت امتیازی متوازن چارچوب اثبات شده ای است که استراتژی سازمان را تشریح و عملیاتی می کند (Creelman & Makhijani; 2008; Niven; 2006).

کارت امتیازی متوازن، یک سیستم مدیریتی است که می تواند اجرای استراتژی ها را مدیریت کرده و عملکرد سازمان را در چهار منظر مالی، ‌ مشتری، فرایندهای داخلی، و رشد و یادگیری، اندازه گیری کند و باعث انتقال و تفهیم ماموریت، چشم انداز، استراتژی ها و انتظارات عملکردی به کلیه ذینفعان درونی و بیرونی سازمان شود. به عبارت دیگر، کارت امتیازی متوازن می تواند چشم انداز و ماموریت سازمان را در قالب مجموعه ای از روابط علّت و معلولی در چهار منظر ذکر شده نشان دهد (Nissen; 2006; Achterbergh et. al. ; 2003).

کلمات کلیدی:

BSC ارزیابی متوازن Balanced Score Card مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

فهرست مطالب

مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی 1

عنوان مقاله : کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی 1- کارت امتیازی متوازن در یک نگاه 1

2- نقشه استراتژی؛ مهمترین فرایند کارت امتیازی متوازن 4

شکل (1): نقشه استراتژی شرکت Saatchi & Saatchi 8

3- انتخاب سنجه های استراتژیک 8

4- هدف‌گذاری 10

5- انتخاب ابتکارات استراتژیک (طرح های ابتکاری) 12

در جدول زیر فرایند شناسایی و گزینش ابتکارات استراتژیک، نشان داده شده است (Creelman & Makhijani; 2008). 13

6- چالش‌های اجرایی 15

7- جمع بندی 16

8- منابع 16






"

BSC

ارزیابی متوازن

Balanced Score Card

مدل ارزیابی متوازن

کارت امتیازی متوازن

دانلود مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا

همکاری در فروش فایل

سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

مقالات ترجمه شده

انجام پروژه و پایان نامه

فایلینا